Saturday 12 October 2013

Pár starších básní

Sem tam sa stane, že človek robí poriadok aj v počítači. Ja som sa rozhodol vyrobiť trochu priestoru v emailovej schránke odmazaním starých správ. Kupodivu som tam objavil aj pár mojich starších básní. Nejak extra som ich nekontroloval a ani som ich nedoplnil o diakritiku, sú v pôvodnom znení.



V prirode


Pohlad na strom,
ktory mu zlahka zavial listami.
vietor prelietavac cez konare,
odhrnul ti par vlasov z tvare.

Z koruny odnikadial vyletel vtacik,
sadol ti na ruku,
pozrel sa nezne na teba,
a stvoril ti pocit, ze sa usmieva.

Pozrel sa na luku vokol,
krasne zapel svoju piesen
a dvihol sa k nebesiam,
trilkujuc piesen len tebe.


Zahorela laska


Z neba sa zniesol,
luc tepleho slnka,
ktory ohrial dve srdcia,
aby zaplanuli k sebe.

Nadychli sa zhlboka,
vzajomnou vonou sa ovanuli,
sputali sa tuzbou k sebe,
citom zalubenia.

Pristupili k sebe,
tesno na dotyk
a snaha kracat vedla seba,
sa u nich krasne vidi.


Bojovnik


Bojovnik pre lasku,
prinasa velke obete.
Nici zlo kam vkroci,
s laskou v srdci usidlenou.

Neocakavane realitou,
hrdina bez lasky ostat moze.
Existuje v dialach,
ci vnutorny omyl vlastni?

Bez sily roznorodej,
straca kamene pod nohami.
Utapa sa vo vlastnej muke,
jednoducho nezije.

No comments:

Post a Comment