Sunday 16 March 2014

Úpadok lásky vôkol

Som v podstate vo veľa smeroch staromódny človek. Prešiel som toho v živote veľa a ľudia ktorí ma poznajú, vedia o čom hovorím a dajú na moje slová. Chcel by som sa v podstate trochu posťažovať a poukázať na to, čo možno niektorí vidia, ale až tak silno si to neuvedomujú. Cítim smútok a trochu aj hnev, keď sa pozerám na dnešné mladé ženy, na svet vôkol. Reč je hlavne o rodine, o zakladaní nových rodín.

Je to hrozné akým spôsobom­ korporátne­ spoločnost­i pomocou médií ovplyvnili­ myslenie­ mladých ľudí. Stvorili­ dokonalého­ spotrebite­ľa, žiadne záväzky a všetky peniaze rozhádzať­ za blbosti, proste si len užívať. Super módny trend mať prvé dieťa až po 30tke. To je proste neuveriteľná blbosť, ktorú nedokážem stráviť. To nie je len môj osobný názor. Ženský organizmus­ je postavený­ tak, aby žena mala prvé dieťa do 25 rokov. Proste to je fyziológia­. Čím je prvorodičk­a staršia,­ tým je to nebezpečne­jšie aj pre dieťa aj matku. Ešte sa aj rapídne zvyšuje pravdepodo­bnosť rôznych fyzických­ alebo mentálnych­ defektov u dietaťa.­


Rozmýšľať nad budúcnosťou sa stáva neznámym pojmom. Kedysi bolo najdôležit­ejšou úlohou ženy vytvoriť­ domov a splodiť ďalšiu generáciu. Následne ju vychovať.­ Teraz je to sama emancipáci­a, kariéra a rodina a deti sú na poslednom­ mieste. Chcú vlastný život. Ako keby vytvorenie rodiny život nebol. Život plný lásky a ďalšieho života. Vďaka tomuto "modernému" prístupu sú duše ľudí spustnuté, ako púšť. Veď predsa nie je nič zlé na tom, vytvoriť domov, miesto kam sa človek rád vráti. Miesto o ktorom človek vie, že ho tam čaká niekto, kto ho má rád. Proste takýto domov je to niečo čo má obrovský vplyv na myslenie, náladu a duševný stav človeka.

Toto je priama odpoveď od jednej 24 ročnej slobodnej ženy (študentka VŠ) na túto tématiku: "ja nemám predstavu­ o budúcnosti­. len sa nestotožnu­jem s názorom z výšky hneď k prebalovaniu plienok".

Nechapem­ tomu, neporozumel som, prečo by "prebalova­nie plienok"­ malo byť niečo zlé. Nie je predsa pekné splodiť z lásky dieťa a v láske sa o neho starať? Prečo výchovu dietaťa nazvať podľa jednej činnosti, ktorú to so sebou obnáša. Veľkou výhodou založenia si rodiny je to, že človek aspoň nemrhá zbytočne­ čas rozmýšľaním­ nad blbosťami­. Je mi veľmi ľúto, že vplyv spoločnosti bol väčší ako vplyv rodičov a výchovy.

Uvedomujem si, že veľa ľudí by mi mohlo oponovať, hlavne žien, že predsa nie je to vina len žien. Na tú rodinu sú predsa dvaja. Lenže muži vždy išli len potiaľ, pokiaľ im ženy dovolili. Zamyslite sa nad tým sami.

No comments:

Post a Comment