Sunday 4 August 2013

Ja a Subaru

Dovoľte mi vyrozprávať vám môj život so Subaru. Vo februári roku 2012 som sa konečne dostal ku kúpe auta. Nemal som veľa peňazí ale vedel som, čo chcem. Chcel som japonské auto s náhonom na všetky štyri kolesá s karosériou combi. Zameral som sa na Mitsubishi a Subaru. Kedže Subaru má boxer motor, bol som mu veľmi naklonený. Aj v autoškole som jazdil na Subaru Justy, ved podľa auta som si vyberal autoškolu. Našiel som jednu starú Imprezu v dobrom stave a tak som sa na ňu išiel pozrieť. Keď som sa na nej povozil, vôbec som nemal pocit že sedím v tak starom aute, z roku 1996. Zachovalé a v dobrom stave, bez hrdze, so skvelými jazdnými vlastnosťami. Chvíľu som zvažoval ale nakoniec som sa na Subaru Impreza viezol domov.


Prvé dni boli náročné. Nikdy som nevlastnil nič také a preháňali sa mi hlavou rôzne myšlienky, že mi ho niekto poškrabe alebo nebodaj ukradne. Po pár dňoch to ustalo. A tak nastali prve týždne a mesiace jazdenia a zoznamovania sa s autom. Zo začiatku som sa k Subaru Impreza staval ako k normálnemu autu. Až časom som pochopil, že to nie je normálne auto. Postupne som začal jazdiť cez zákruty rýchlejšie. Začal som jazdiť aj mimo asfaltových ciest a auto to stále bez problémov zvládalo. Spoznal som iných subaristov a dozvedel som sa veľa zaujímavých vecí. Ale to stále nebolo nič oproti tomu, čo ma čakalo, a čo to auto vlastne dokáže.






























Prešlo zhruba trištvrte roka a prišla zima. Trochu som sa na ňu tešil, lebo s takým typom pohonu to nemôže byť žiadny problém. A ani nebol. Dokonca sa nachádza poblíž môjho bydliska letisko, kde som bol viac krát vyskúšať trochu viac. Keď som sa s tým začal hrať, tak som pocítil, že to auto krásne počúva moje pokyny a nie je problém hodiť auto do šmyku alebo zo šmyku, vtedy kedy ja chcem. Je to zaujímavý pocit, keď človek ide bokom auta vpred, lebo to tak chce, a potom to bez problémov vyrovná. Na moje veľké prekvapenie som sa ešte aj dozvedel, že mám 10 ročné zimné kolesá. Musím uznať, že aj tak to jazdilo výborne.
Zažil som cez zimu viacero zaujímavých situácií. Prvou bol zimný zraz Slovenského Subaru klubu. Bola pripravená aj slalomová dráha na snehu, na ktorej sa jazdilo na čas. Umiestnil som sa na tretej priečke z nejakých 30 vozidiel.




























Ďalšou zaujímavou situáciou bolo, keď som uprostred týždňa po polnoci išiel domov a všade bola na cestách snehová kaša. Tak som si to pravdaže užíval a jazdil som šmykom cez zákruty. Sledovali ma policajti a potom čo som potiahol 80 metrov dlhý šmyk to už nevydržali a mali potrebu ma zastaviť. Pravdaže som neporušil žiadne predpisy, takže ma len napomenuli. :) No a vedel by som menovať ďalšie a ďalšie, ale nebudeme to prehánať.


Po zime prišiel čas na letné kolesá, na čo som sa už aj tešil. Zima bola dlhá a už pomaly aj človeka prestávalo baviť sa na snehu. Vždy som sa pohrával s myšlienkou, že by som chcel pretekať. Už pred zimou som si zisťoval, čo by som mohol s mojím autom jazdiť, a našiel som Slovenský AutoSlalom. Tak som si povedal, že na novú sezónu to skúsim. Začala sezóna a ja som sa zúčastnil prvého preteku na trati Paddock Pezinok. Spoznal som viacero ľudí a znova som sa dozvedel veľa zaujímavých informácií z auto-moto sveta. Na trati som si vyskúšal posunúť hranice auta, na ktorom som jazdil a ktoré som poznal. Zistil som, že cez zákrutu môžem íst ešte rýchlejšie, než som si myslel. To auto stále drží na ceste. Takže teraz väčšinou jazdím po meste 50km/h, stále. Neočakával som od prvého preteku žiadne extra výsledky ale všetci mi vraveli, že mám dobrý čas. Vzhľadom na to, že som nemal skúsenosti. S novými poznatkami a skúsenosťami sa posunuli aj moje hranice voči autu. Absolvoval som niekoľko pretekov, malo to veľký pozitívny vplyv. Je radosť sa voziť na takomto aute.
































Kadekto sa ma vypytuje, ze koľko do toho auta dávam peňazí. Pravdou je, že žiadne veľké peniaze som do neho nedal. To auto nepotrebuje úpravy ako bežné autá. Už samo o sebe je dobre postavené. Japonci vedeli čo robia. Jedine treba tankovať, čo tiež nie je až taká tragédia. Pri mojom štýle jazdy si auto pýta 10 litrov na 100 kilometrov. Nedávno som ale investoval nejaké peniaze. Zakúpil som športový podvozok zo Subaru Impreza WRX STI. Teraz to auto drží na ceste ešte lepšie, horšie to je ale mimo cesty.


Subaru Impreza bolo a stále je moje prvé auto. Postupom času som si ho zamiloval. Vďaka krásne odladenej konštrukcii má Subaru Impreza skvelé jazdné vlastnosti už v základnej verzii. Výborne drží na ceste v každej zákrute a robí presne to, čo od neho vodič očakáva. Netreba sa ani báť s nim ísť na lesné cesty, Impreza sa hravo prehrabe vďaka pernamentnému náhonu na všetky štyri kolesá. Počas zimy sa vodič môže hrať a zabávať s autom, a popritom neskončí mimo cesty. Pravdaže to obnáša jeden veľmi dôležitý aspekt, a tým je vodič.


A čo do budúcnosti? Subaru sa stalo mojou láskou. Zamiloval som si nové Subaru BRZ, je to auto ako stvorené pre mňa. Je primárne určené na zábavu a pôžitok z jazdy. Mal som možnosť posadiť sa za volant. Cítil som sa skvele, tak ako už dávno nie. Zo žiadneho iného auta som nemal taký dobrý pocit. Kokpit auta, volant, sedačka, všetko bolo ako stvorene pre mňa, pre vodiča. Dúfam, že raz sa mi podari kúpiť si ho.



No comments:

Post a Comment